Tandremsskift & kædeskift

Tandremsskift er . for din bils velvære

Tandremsskift

Tandremsskift kan være dyrt, men hvorfor?

Tandremmen er som sådan ikke dyr i sig selv men det tager bare lang tid at lave. Hos BN Autoteknik har vi dog masser af erfaring i skift af tandrem og taktkæde, og med vore samtidige fornuftige timepris kan du virkelig spare nogle penge hos os, samtidig med at din bil er i sikre hændre.

Ofte skifter man vandpumpen i samme omgang. Det er fordi de to ting ses som et sæt og fordi at området er så svært at komme til, og det ville være surt at skulle udskifte vandpumpen 5000 km senere da det er arbejdstiden der er dyr. Der er dog tilfælde hvor det ikke er tandremmen der driver vandpumpen. I sådanne tilfælde er en udskiftning ikke altid at anbefale.

I din bils servicemanual er der intervaller påført for udskiftning af tandrem. Dem anbefaler vi på det kraftigste at du overholder. Dog har vi set flere eksempler på at producenterne forkorter tandremmens levetid, efter bilerne har kørt på vejene i adskillige år. Spørg derfor din mekaniker til råds.

Springer tandremmen kan det blive en dyr om gang da det kan beskadige din motor.

Peugeot, Citroen, Opel m.fl. 1,0 & 1,2 Benzin

208,308, C1, C3, C4, Combo, Corsa m.fl.
Fra 4.999.-
  • Anbefalet skifteinterval 6. år/175.000 Km
  • Tandremssæt + vandpumpe
  • 3 års garanti på reservedele og arbejde

Øvrige Biler

Alle biler med tandrem
Fra 2.999.-
  • Skifteinterval helt ned til hvert 5. år / 100.000 Km
  • Få en pris ved at klikke på knappen herunder
  • 3 års garanti på reservedele og arbejde

FORD 1.0 Ecoboost

Fiesta, Focus, B-Max m.fl.
9.999.-
  • Ford Anbefalet skifteinterval 10. år/ 240.000 Km.*
  • Tandremssæt + vandpumpe
  • Nyt olie & filter
  • 3 års garanti på reservedele og arbejde

Kædeskift

Ikke alle biler kører med tandrem men med en taktkæde. Taktkæden skal som udgangspunkt ikke skiftes efter intervaller. Den kan dog godt knække eller strække sig og blive for lang og have brug for udskiftning. Ligesom med tandremmen er det ikke kæden der er så dyr i sig selv men arbejdstiden.

Ud over en tandrem eller en taktkæde har alle biler en ekstra rem, som bl.a. kan drive generator og ventilator. Denne rem kan have mange forskellige navne, herunder kilerem (lidt ældre biler), multirem (mange nye biler) eller fx også ventilatorrem. Det er den, der ofte hyler/piver, når den er slidt. Den bliver tit skiftet samtidig med henholdsvis tandremmen eller taktkæden, da selve remmen er billig, og man sparer timelønnen, eftersom man har fat i den i forbindelse med skiftet.

Kontakt os og få en pris

Du kan finde vores kontaktoplysninger i bunden af siden.

Scroll til toppen

Kontakt os

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.